ابعاد پتو یک نفره

ابعاد-پتو-یک-نفره

یکی از حیاتی ترین وسایل مورد نیاز برای هر فرد کالای خواب می باشد. پتو یکی از کالا های خواب می باشد که از محبوبیت بسیاری برخوردار است. ممکن است در هر خانه شاهد چندین پتو با ابعاد متفاوتی باشید. پتو ها دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و علاوه بر طرح و رنگ با وزن های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. قبل از خرید سعی کنید اطلاعات کافی راجب محصول مورد نیاز خود کسب کنید و از ابعاد و طرح و کیفیت آن مطلع باشید. پتو مسافرتی نمونه دیگری از پتو می باشد که در سفر ها و بین گردشگران بسیار محبوب می باشد. قیمت پتو مسافرتی با توجه به عواملی متفاوت می باشد، به عنوان مثال پتو مسافرتی یک نفره دارای قیمت متفاوتی از پتو مسافرتی دو نفره می باشد. همچنین عوامل دیگری همچون کیفیت و طرح رنگ پتو ها در میزان قیمت آن تاثیر گذار می باشد.

برای اطلاع از قیمت انواع پتو مسافرتی و محافظ تشک به سایت ورناهوم مراجعه کنید.

فهرست مطالب

  1. ابعاد استاندارد پتو یک نفره
  2. ویژگی های یک پتو یک نفره خوب
  3. پتو مسافرتی یک نفره
  4. انواع جنس پتو یک نفره
  5. نکات مهم درباره نگهداری از پتو
  6. کلام پایانی

ابعاد استاندارد پتو یک نفره

پتو های یک نفره به دلیل داشتن وزن مناسب و ابعاد کوچک بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته اند. پتو های یک نفره دارای ابعاد استانداردی می باشند. البته لازم به ذکر است که پتو های یک نفره از نظر ابعاد به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

پتو یک نفره مناسب کودکان و نوجوانان و پتو یک نفره مناسب بزرگسالان؛ هر کدام از این موارد دارای ابعاد استانداردی می باشند. معمولا ابعاد پتو های یک نفره چیزی حدود 220*160 و یا 220*150 می باشد. اما ممکن است برند های گوناگون دارای ابعاد خاصی برای تولید پتو های خود باشند. اگر قصد خرید پتو برای کودکان را دارید باید با توجه به ابعاد تخت کودک اقدام به خرید پتو کنید؛ معمولا پتو یک نفره مناسب کودکان با ابعاد استاندارد 150*100 می باشد.

 

ابعاد-استاندارد-پتو-یک-نفره

 

ویژگی های یک پتو یک نفره خوب

یک پتو یک نفره خوب باید دارای ویژگی هایی باشد. مهم ترین ویژگی آن داشتن ابعاد استاندارد می باشد. معمولا پتو انتخاب شده باید توانایی پوشش دادن سطح تخت شما را داشته باشد. پتو های یک نفره دارای وزن سبک و مناسبی می باشند. یک پتو مناسب باید بتواند میزان گرما مورد نیاز را تامین و حفظ کند. علاوه بر این موارد یک پتو ایدآل باید از قابلیت شست و شو آسان برخوردار باشد. کیفیت پتو یک نفره نیز از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد. پتو انتخاب شده باید علاوه بر لطافت باید دارای کیفیت بالایی باشد تا در کوتاه مدت دچار آسیب نشود.

پتو مسافرتی یک نفره

پتو های مسافرتی نمونه ای از پتوها می باشند که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. این پتو ها دارای وزن کمتری نسبت به پتو های معمولی هستند؛ همچنین بسیار جم و جور و کم حجم می باشند. از پتو های مسافرتی معمولا در سفر ها استفاده می شود. اما علاوه بر آن بسیار مورد توجه افرادی قرار دارند که در فصول گرم سال بدون پتو خوابشان نمی برد. این پتو ها دارای تنوع بسیاری در بازار می باشند و با متریال های مختلفی تولید می شوند. پتو های مسافرتی نیز یک همراه مناسب برای سفر های هوایی و زمینی می باشند.

 

پتو-مسافرتی-یک-نفره

 

انواع جنس پتو یک نفره

در ادامه بیشتر درمورد بهترین جنس پتو یک نفره صحبت شده است.

پتو پشمی

پتو های پشمی یکی از گرم ترین پتو ها می باشد که طرفداران بسیاری در فصول سرما نیز دارد. این جنس از پتو وزن بیشتری نسبت به سایرین دارد و نسبت به پتو های پنبه ای کمی زبرتر است.

پتو پنبه ای

پتو های پنبه ای با ویژگی نرمی و لطافت و گرمایشان نیز شناخته می شوند. در تهیه این پتو ها از الیاف مصنوعی استفاده می شود. پتو های پنبه ای وزن بسیار سبک و مناسبی دارند.

پتو پشم شیشه ای

پتو پشم شیشه ای از ترکیب پارچه های نخی و لایه ای از پشم شیشه تهیه می شوند. پشم شیشه در بین لایه پارچه ای قرار می گیرد و این سبب می شود تا از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری شود. این پتو ها نیز سبک و نازک می باشند اما می توانند گرمای مورد نیاز را تامین کنند.

پتو ارگانیک

پتو های ارگانیک مناسب افرادی است که پوست حساسی دارند و یا به آلرژیک پوستی مبتلا هستند. متریال اصلی این پتو ها الیاف طبیعی پنبه می باشد. پتو های ارگانیک نسبت به سایر موارد قیمت بالا تری دارند.

نکات مهم درباره نگهداری از پتو

  • شست و شو مرتب
  • استفاده از کاور پتو
  • قرار دادن پتو در هوای آزاد
  • نگهداری در محل مناسب
  • و …

کلام پایانی

پتو یک نفره یک کالا خواب ضروری برای هر فرد می باشد. ابعاد این پتو برای هر یک از گروه های سنی کودک و نوجوان و بزرگسال متفاوت می باشد. پتو های یک نفره در انواع جنس ها در بازار موجود می باشد، که عبارت اند از پتو پنبه ای، پتو پشمی، پتو ارگانیک و … . اگر جز افرادی هستید که به الیاف خاص حساسیت دارید، پتو های ارگانیک یک گزینه مناسب برای شما می باشند.

تنوع طرح و رنگ این پتو ها بسیار بالا می باشد و شما می توانید با توجه به تم اتاق خود یک پتو مناسب خریداری نمیایید. پتو های مسافرتی نیز یک نمونه دیگر از پتو می باشند که در سفر ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این پتو ها دارای ویژگی هایی همچون وزن کم، اشغال فضای کمتر، قابلیت شست و شو آسان و … می باشند. پتو های مسافرتی در فصول گرم سال نیز بسیار کاربرد دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

مقالات مرتبط

Related Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مژده
ارسال محصولات ورناهوم رایگان شد!