بهترین ملحفه ایرانی

در این مقاله در رابطه با انواع مختلف ملحفه ، جنس و ویژگی های هرکدام صحبت شده است که شما باتوجه به نیاز خود که چه جنس و چه اندازه ای نیاز دارید میتوانید انتخاب کنید.مسئله دقت در ثبت سفارش بسیار مهم می باشد که محصول مورد نظر با ابعادی که در نظر ما هست یکی باشد و حتی از نظر جنس و طرح باید اینها را باتوجه به نوع استفاده انتخاب کرد.

بهترین ملحفه نخی ایرانی

ملحفه پارچه ای مستطیلی یا مربعی است که به عنوان پوششی بر روی سطوح میزها، تخت‌ها، میزهای آشپزخانه، میز خوراکی، روکش روی تشک ، پتو و …قرار می‌گیرد. این پوشش عمدتاً از پارچه، جوت، پلاستیک یا مواد مشابه تهیه می‌شود و به منظور محافظت از سطح رویی میز و تشک و… از عواملی خراش، لکه، گرد و غبار و سایر آسیب‌ها استفاده می شود بر همین اساس انتخاب درست میتواند مارا بسیار کمک کند.

شرکت ورناهوم تولید کننده کالای خواب و ملحفه (ملافه) با بهترین کیفیت پارچه می باشد که شما می توانید تمام سرویس کالای خواب خود را از ورنام هوم با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید برای خرید ملحفه نخی ایرانی از سایت کلیک نمایید و یا با این شماره تماس بگیرید 02166418078

ملحفه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ملحفه‌ها، علاوه بر نقش محافظتی برای سطح میز یا سطوح دیگر، می‌توانند به زیبایی فضا نیز کمک کنند. برای انتخاب یک ملحفه خوب، باید به چند نکته توجه کنید:

  1. جنس ملحفه: ملحفه‌ها از انواع مختلفی از جنس‌ها مانند پارچه، پلاستیک و غیره ساخته می‌شوند.
  2. جنس متناسب باتوجه به نیاز و استفاده‌ی ملحفه مهم است. برای مثال، اگر ملحفه را برای میز خوراکی استفاده می‌کنید، بهتر است جنسی از نوع ضدلکه و ضدآب را انتخاب کنید.
  3. طرح و رنگ: ملحفه‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند برای استفاده های متفاوت که باتوجه به نیاز میتوان آنها را انتخاب کرد و این بسته به سلیقه هر فردی متفاوت می باشد.
  4. کیفیت ساخت: کیفیت ملحفه ها بستگی به نخی دارد که مورد استفاده قرار می دهند که این مورد روی جنس و کیفیت تاثیرگذار است.نوع دوخت هم بی تاثیر نیست زیرا دقت و تمیزی در دوخت تاثیر زیادی روی زیبایی محصول دارد.
  5. اندازه و ابعاد: مطمئن شوید که ملحفه‌ای با اندازه مناسب انتخاب می‌کنید که بتواند سطح مورد نظر را به طور کامل بپوشاند. همچنین بهتر است قبل از خرید سطح و یا محصولی را مه میخواهیر با لحاف بپوشانید را اندازه بگیرید.
  6. نگهداری و شستشو: ملحفه‌های قابل شستشو و تمیزکردن آسان برای استفاده‌ی روزانه بسیار مناسب‌تر هستند اما برای خرید ملحفه روزانه باید به جنس و کیفیت بسیار دقت شود مه زود از بین نروند.
  7. مقاومت در برابر لکه‌ها: اگر ملحفه را در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها یا محل‌های عمومی استفاده می‌کنید، بهتر است ملحفه‌ای را انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخور دار باشد و ترجیحا رنگ سفید که بعد از شستشو جلوی آفتاب پهن کنند هم از نظر بهداشت و هم اگر لکه ای بود برطرف شود.
  8. استفاده‌ی دیگر: به علاوه از استفاده روزانه در خانه، ملحفه‌ها می‌توانند در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، محیط‌های کاری و مکان‌های عمومی دیگر نیز به‌کار روند.به عبارت دیگر، ملحفه یک پوشش زیباست که نقش محافظتی و تزئینی را در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند و به تزئین فضا کمک می کند ولی بیشتر جنبه پوشانندگی دارد.

در کل، ملحفه‌ها با توجه به نیازها و محیط استفاده می‌توانند در طراحی داخلی مثلا اتاق برای روی تخت و استفاده روزانه شما مفید باشند.

 

ابعاد و اندازه ملحفه:

ملحفه‌ها ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارند که به نوع و کاربرد آنها بستگی دارد و هرکدام در جای متفاوتی کاربرد دارد . ابعاد و اندازه‌های ملحفه‌ها معمولاً با توجه به سطحی که قرار است پوشش داده شود متفاوت می باشد بهمین خاطر ملحفه ها در سایز های گوناگون و شکل های متفاوت مستطیل و مربع و… تولید می شوند.

چه نوع پارچه هایی مناسب ملحفه می باشند؟

  • پارچه تترون (ترکیبی از پلی استر و ویسکوز)

پارچه تترون مزایای زیادی دارد، برای مثال بسیار لطیف و نرم است و همچنین در شستشو رنگ پس نمی‌دهد این ویژگی بسیار حائز اهمییت می باشد زیرا پارچه هایی که رنگ پس میدهند موقع شستشو بقیه ی چیزهایی که در ماشین لباسشویی هست را رنگی میکنند و این بسیار آزار دهنده می باشد پس در انتخاب پارچه بسیار دقت کنید . تراکم بافت این پارچه کاملا استاندارد است. اگر به دنبال پارچه تترون درجه یک هستید، باید بدانید که این پارچه با داشتن ۶۰٪ فلامنت جنس بسیار مرغوب‌تری دارد.

  • پارچه پلی استر پنبه‌‌ای

این نوع پارچه برای روتختی و کالای خواب به کار برده می‌شود. از ویژگی‌های این پارچه می‌توان به مقاومت زیاد آن حین شستشو یا ساییدن، همچنین مقاومت در برابر گرد و خاک و … اشاره کرد. استفاده از پارچه پنبه بیشتر توصیه می شود بخاطر مقاومت زیاد زیرا کالای خواب از مواردی است که بهداشت در آن بسیار مهم می باشد و زود به زود باید شستشو انجام شود . ترکیب دو الیاف اصلی این پارچه به صورت ۶۵٪ پلی استر و ۳۵٪ پنبه می‌باشد.

  •  پارچه فلامنت پنبه‌‌ای

این پارچه برای تولید ملحفه و دیگر منسوجات در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی استفاده می‌شود. همچنین کیفیت مناسبی دارد.

  •  پارچه کتان

یکی از مزیت‌های این پارچه جذب گرمای بدن است که سبب می‌شود از این پارچه برای فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان استفاده کرد. اما نکته منفی این پارچه چروک شدن سریع آن است.

  • پارچه پنبه‌‌ای

یکی از بهترین انواع پارچه برای تولید ملحفه روتختی، پنبه است. پارچه پنبه‌ای دوام زیادی دارد، قابل تنفس، نرم، لطیف، سبک و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. پارچه‌های پنبه‌ای اصولا ساده هستند اما جذابیت منحصر بفردی دارند. همچنین این پارچه بسیار راحت شسته می‌شود.

اهمیت استفاده از ملحفه:

استفاده از ملحفه به دلایل متعددی صورت می‌گیرد که به تسهیل و بهبود تجربه خواب و راحتی شما کمک می‌کند. در زیر تعدادی از دلایل رایج استفاده از ملحفه را ذکر می‌کنم:

  1. گرما و راحتی: ملحفه‌ها معمولاً از لایه‌های پارچه با کیفیت و مواد پر کننده تشکیل شده‌اند که به شما در محافظت از گرما و راحتی در طول شب کمک می‌کنند. مواد پر کننده داخل ملحفه می‌تواند از پنبه، پشم، پلی‌استر و غیره باشد و بسته به ترکیبات و ویژگی‌های آن، میزان گرمایی و نرمی ملحفه متفاوت خواهد بود.
  2. سهولت در تغییر لوازم خواب: استفاده از ملحفه میتواند تنوع ایجاد کند در محیط خواب و به جای جابجا کردن تخت‌خواب شما می‌توانید کاور ملحفه را تعویض کنید تا ظاهر اتاق خواب تغییر کند.
  3. جلوه زیبایی و تزئینی: ملحفه‌ها به دلیل طراحی‌ها و الگوهای متنوعی که دارند، به تزئین اتاق‌خواب کمک می‌کنند و فضا را زیباتر می‌کنند. با انتخاب ملحفه‌های با رنگ‌ها و طرح‌های مورد علاقه‌تان، می‌توانید طبق سبک و سلیقه خودتان فضای اتاق را عوض کنید.
  4. حفظ ملحفه اصلی: استفاده از کاور ملحفه می‌تواند ملحفه اصلی‌تان را از آلودگی، لکه و سایر آسیب‌ها محافظت کند. این کاورها به راحتی قابل شستشو هستند و به شما به راحتی می توانید آنها را تعویض کنید.
  5. تنوع در فصول مختلف: ملحفه‌ها به دلیل تنوع در طراحی و جنس قابل استفاده در فصل های مختلف هستند. می‌توانید از ملحفه‌های گرم و نرم برای فصول سرد و از ملحفه‌های خنک‌تر برای فصول گرم استفاده کنید.

به طور کلی، استفاده از ملحفه به شما کمک می‌کند در طول شب خواب راحتی داشته باشید .

جنس ملحفه خاصی برای کودکان و نوزادان 

برای کودکان و نوزادان، جنس ملحفه ها بسیار مهم می باشد زیرا پوست آنها بسیار حساس است. این امر به دلایل ایمنی، راحتی و بهداشتی است. در انتخاب ملحفه برای کودکان و نوزادان به موارد زیر توجه کنید:

  1. جنس نرم و بدون حساسیت: برای نوزادان و کودکان، از جنس‌های نرم و بدون حساسیت مانند پنبه طبیعی استفاده کنید. در انتخاب ملحفه برای نوزادان بسیار دقت کنید که از مواد پلاستیکی و سیمیایی استفاده نشده باشد.
  2. مقاومت در برابر شستشو: ملحفه‌های کودکان و نوزادان به سرعت کثیف می‌شوند.پس انتخاب جنسی که لکه روی آن نماند و زودتر تمیز شود خیلی اهمییت دارد.
  3. تنفس‌پذیری: نوزادان و کودکان به دلیل پوست حساسی که دارند بهتر است ملحفه ای از جنس پنبه برای آنها انتخاب شود که خاصییت تنفس پذیری داشته باشد.
  4. جلوگیری از الودگی‌ها: از ملحفه‌هایی با کاورهای قابل تعویض و شستشو استفاده کنید تا بتوانید به صورت منظم شستشو دهید.
  5. مواد ضد حساسیت: در صورتی که کودک شما دارای حساسیت یا پوست حساس است، از ملحفه‌هایی با مواد ضد حساسیت استفاده کنید.

همچنین، در هر صورت قبل از خرید ملحفه، برچسب‌ها و توصیه‌های تولید کننده را مطالعه کنید و از جنس و مشخصات آن اطمینان حاصل کنید که با نیازها و استفاده‌های کودک شما همخوانی دارد.

کاربرد ملحفه 

علاوه بر استفاده اصلی ملحفه برای پوشاندن تخت‌خواب، ملحفه‌ها در موارد مختلفی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. در زیر تعدادی از موارد استفاده از ملحفه را مشاهده می‌کنید:

  1. سفر: یکی از وسایل ضروری هر سفر ملحفه می باشد. شما می‌توانید ملحفه‌ی خود را همراه ببرید تا در هتل یا جایی که اقامت دارید از آن استفاده کنید.
  2. پیک‌نیک: ملحفه‌ها می‌توانند در پیک‌نیک‌ها به عنوان زیر انداز مورد استفاده قرار گیرند. اینطوری می‌توانید به راحتی در فضای باز و طبیعت نشسته و لذت ببرید.
  3. رومیزی: در مواقعی که می‌خواهید یک میز را برای تزئین یا سرو و ساندویچ‌ها درست کنید، ملحفه رومیزی می‌تواند به شما کمک کند. این ملحفه‌ها غالباً کوچک‌تر از ملحفه‌های تخت‌خواب هستند , و شما میتوانید با توجه به ابعاد میز ملحفه را سفارش دهید.
  4. استفاده در اتومبیل: ملحفه‌ها می‌توانند در خودروها به عنوان پوششی روی صندلی‌ها مورد استفاده قرار گیرند تا از لکه‌ها، گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها محافظت کنند.
  5. زمین بازی کودکان: ملحفه‌ها می‌توانند به عنوان پوشش زمین در اتاق بازی کودکان یا حتی در فضای باز مورد استفاده قرار گیرند تا کودکان به راحتی با اسباب‌بازی‌هایشان بازی کنند.
  6. رختخواب اضافی: ملحفه‌ها می‌توانند به عنوان رختخواب اضافی برای مهمانان در اتاق‌های خواب یا حتی در فضای نشیمن مورد استفاده قرار گیرند.
  7. استفاده در فضای باز: ملحفه‌های مقاوم به آب و آلودگی می‌توانند در فضاهای باز برای پیک‌نیک، تفریحات خارجی و موارد مشابه استفاده شوند.

به طور کلی، ملحفه‌ها به عنوان پوشش‌های چند منظوره در موارد مختلف استفاده می‌شوند و شما میتوان با داشتن یک ملحفه استفاده های گوناگونی از آن داشته باشید.

نحوه شستشو ملافه :

  1. راهنمای شست‌وشو: پیش از شست‌وشوی ملحفه، با دقت به نکاتی که تولید کننده در رابطه با نوع شستشو گفته دقت فرمایید. برخی ملحفه‌ها باید به صورت دستی شسته شوند و برخی از آنها قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی دارند.
  2. نگهداری مناسب: ملحفه‌ها را در محیط خشک و تازه نگهداری کنید تا از پوسته‌ها و پارچه‌هایشان محافظت کنید.
  3. تغییر فصلی: ممکن است نیاز به تغییر ملحفه‌های خود با تغییر فصل داشته باشید. ملحفه‌های گرم‌تر در فصل‌های سردتر و ملحفه‌های خنک‌تر در فصل‌های گرم‌تر توصیه می‌شوند.
  4. تطابق با سلیقه شخصی: انتخاب ملحفه‌ها با طرح‌ها و رنگ‌هایی که با سلیقه شما همخوانی دارند، به احساس راحتی و لذت از تخت‌خواب کمک می‌کند.

از این نکات به عنوان راهنمایی برای خرید، نگهداری و استفاده از ملحفه‌ها استفاده کنید تا بهترین تجربه از خواب و راحتی را داشته باشید.

ملحفه‌های مختلف براساس جنس:

  • ملحفه‌های پنبه‌ای: این نوع ملحفه‌ها از پنبه طبیعی ساخته شده‌اند و معمولاً نرم و تنفس‌پذیر هستند. آنها به عنوان یک انتخاب خوب برای آنهایی که به حساسیت پوستی دچار نمی‌شوند، پیشنهاد می‌شوند.
  • ملحفه‌های مخلوطی: این ملحفه‌ها از مواد مختلفی مانند پنبه و پلی‌استر تشکیل شده‌اند. آنها مزیت‌هایی مانند مقاومت در برابر چروک‌زنی و دوام دارند.
  • ملحفه‌های پشمی: این نوع ملحفه‌ها از پشم گوسفندان یا دیگر حیوانات ساخته می‌شوند. آنها گرمای بالایی دارند و برای مناطق سردسیر مناسب هستند.
  • ملحفه‌های کویلت: این ملحفه‌ها از چندین لایه پارچه بافته شده‌اند که با هم تراکم دارند و طرح‌های زیبایی دارند.

ملحفه‌های مختلف براساس ویژگی‌های خاص:

  • ملحفه‌های ضدآلرژی: این نوع ملحفه‌ها از جنس‌هایی مانند پنبه آلرژی‌زا تهیه شده‌اند و مناسب آنهایی هستند که به حساسیت نسبت به ذرات معلق در هوا دچار می‌شوند.
  • ملحفه‌های ضدباکتریال: این ملحفه‌ها دارای پوشش‌ها و جنس‌های خاصی هستند که از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • ملحفه‌های ضدآب: این ملحفه‌ها دارای پوشش ضدآب هستند که از نفوذ مایعات به ملحفه جلوگیری می‌کند.
  • ملحفه‌های دو رو: این نوع ملحفه‌ها از دو طرف با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت دارند تا قابلیت تغییر جلوه را داشته باشند

همچنین، قبل از خرید ملحفه (ملافه) به نکاتی مانند قیمت ملحفه ایرانی ، نحوه شست‌وشو ملافه ، ویژگی‌های مربوط به سلامت و کیفیت ملحفه توجه کنید. همچنین، انتخاب طراحی و رنگ ملحفه‌ها را به سلیقه خودتان و دکوراسیون اتاق خوابتان وفق دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

Related Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مژده
ارسال محصولات ورناهوم رایگان شد!